avagy Zsófa gasztroblogja

Kezdetektől olvasója vagyok a gasztroblogoknak. Mágnesként vonzanak a jól bevált receptek, a mesés ételfotók. Mindemellett imádok a konyhában sürögni-forogni, kísérletezni, vagy a jól bevált receptekkel hódítani. És vásárolni. Mert hát az alapanyagokat be kell szerezni... Volt kitől megtanulnom az alapokat, hála a nagyszüleimnek, anyukámnak, de a legtöbbet a bloggerektől tanultam. Most éreztem elérkezettnek az időt, hogy én is valami maradandót alkossak. Ha másért nem, a magam örömére... De azért remélem mások is rám találnak!



2010. november 15., hétfő

Csokipuding megbolondítva egy kis gyümölcszselével


Nincs hétvége desszert nélkül!

A hétvégére sok program volt betervezve, így első látásra úgy tűnt, nem lesz idő a Márton napi liba mellett időigényes desszert elkészítésére. Megakadt azonban a szemem a boltban az étcsokis Dr.Oetker pudingon. Gondoltam ez még jó lehet valamire...

Az édes étcsoki alá egy kis fanyar gyümölcsréteg, megbolondítva tejszínhabbal... Ezt találtam ki! Íme!


Hozzávalók 4 pohárhoz:

  • 2 db Dr. Oetker eredeti puding étcsokoládé
  • 8 dl tej
  • 2,5 dl tejszín
  • 3 ek cukor
  • 1 doboz mirelit vegyes piros gyümölcs (málna, szeder, ribizli) vagy friss!
  • 4 lap Dr. Oetker lapzselatin
  • 1 zacskó Bourbon vaníliás cukor
  • 1 ek méz
  • 1 csík citromhéj

Elkészítése:

A gyümölcsöt egy kis lábosba 2 dl vízzel együtt elkezdem melegíteni, közben hozzáadom a vaníliás cukrot  és a mézet. Zöldséghámozóval egy csíkot lehámozok a citromról és azt is beledobom a lábosba. Ha felforrt, lehúzom a tűzről, kiveszem belőle a citrom héját és botmixerrel pürésítem. Ezután egy nagy szűrőn átpasszírozom a gyümölcspépet, hogy megszabadítsam a magoktól. Visszaöntöm a lábosba, újra a tűz fölé teszem.

Közben a használati útmutató szerint beáztatok 4 db lapzselatint (kb. 5 percre). Ha ismét forr a gyümölcs, beledobom a 4 db kifacsart zselatinlapot és kézi habverővel jó alaposan elkeverem a felolvadó zselatint. Lehúzom a tűzről és 4 db üvegpohárba arányosan elosztom a gyümölcspürét. Lehűtöm!

A legjobb, ha egy egész éjszakán át a hűtőben várakoznak!

Másnap 8 dl tejjel, 1 dl tejszínnel és 3 ek cukorral elkészítem a pudingot és a poharakba kiporciózom a gyümölcsréteg tetejére. 

Vissza a hűtőbe! 

Amint jól lehűl, már ehetjük is! 

A maradék 1,5 dl tejszínt kemény habbá verem és ezzel kínálom a gyümölcszselés pudingot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése