avagy Zsófa gasztroblogja

Kezdetektől olvasója vagyok a gasztroblogoknak. Mágnesként vonzanak a jól bevált receptek, a mesés ételfotók. Mindemellett imádok a konyhában sürögni-forogni, kísérletezni, vagy a jól bevált receptekkel hódítani. És vásárolni. Mert hát az alapanyagokat be kell szerezni... Volt kitől megtanulnom az alapokat, hála a nagyszüleimnek, anyukámnak, de a legtöbbet a bloggerektől tanultam. Most éreztem elérkezettnek az időt, hogy én is valami maradandót alkossak. Ha másért nem, a magam örömére... De azért remélem mások is rám találnak!



2011. március 4., péntek

Színes tésztasaláta

Főzni még nem főzök, de írok ide most egy rövid bejegyzést, mert nagyon elhanyagoltam az utóbbi időben a blogomat. Ennek oka továbbra is a jól felszerelt konyha hiánya és a lakásfelújítás. De örömmel mondhatom, ha minden jól megy e hónap végén már új otthonunkban kaphatom kezembe a (zsó)fakanalat...

Hiányzik a főzés, az írás és a bloggerek receptjeinek böngészése.

De már látom az alagút végét...

Kedves bloggertársamtól, Ritmus-tól kaptam egy díjat, amit félve említek meg, az utóbbi - bejegyzésmentes - hetek tükrében.


Mindenesetre hálásan köszönöm neki, és ígérem folytatom a számomra oly fontos és örömteli (remélem mások számára is az) blog írást. 

Az alábbi recept egy gyors tésztasaláta, ahogy én készítem.

Hozzávalók (óriás adag!):
  • 1 zacskó színes orsótészta (Vitapasta)
  • 20 dkg füstölt sajt (nálam: Cheesland)
  • 25 dkg sonka (nálam: SPAR sonka)
  • 1 doboz kukorica
  • 1 nagy piros pritamin paprika
  • 1 közepes tubus majonéz
  • 1 nagy pohár tejföl
  • 1 tk mustár
  • 1 ek olasz fűszerkeverék (helyettesíthető: pizza fűszerrel)
  • frissen őrölt bors, só

Elkészítése:

Megfőzöm a tésztát, majd lehűtöm (hideg vízzel átmosom) és alaposan lecsöpögtetem. Valamennyi hozzávalót apró kockáka feldarabolom és egy nagy tálba szórom. Hozzáadom a tejfölt, majonézt és a fűszereket, majd jól összekeverem.

Jót tesz neki, ha hűvös helyen pár órát állni hagyjuk, mielőtt fogyasztanánk, így jobban összeérnek az ízek!

1 megjegyzés: