avagy Zsófa gasztroblogja

Kezdetektől olvasója vagyok a gasztroblogoknak. Mágnesként vonzanak a jól bevált receptek, a mesés ételfotók. Mindemellett imádok a konyhában sürögni-forogni, kísérletezni, vagy a jól bevált receptekkel hódítani. És vásárolni. Mert hát az alapanyagokat be kell szerezni... Volt kitől megtanulnom az alapokat, hála a nagyszüleimnek, anyukámnak, de a legtöbbet a bloggerektől tanultam. Most éreztem elérkezettnek az időt, hogy én is valami maradandót alkossak. Ha másért nem, a magam örömére... De azért remélem mások is rám találnak!



2012. február 2., csütörtök

Téli ízkavalkád

...avagy almás-diós mascarpone krém kehelyben

Ez egy krémes, gyümölcsös, fűszeres, rétegezett krém mutatós kehelyben.

Röviden: szupergyors és szuperfinom desszert!


Hozzávalók (3 kehelyhez):
  • 5 dkg dió
  • 6 db babapiskóta

  • 5 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • kb. 40 dkg alma
  • fél citrom leve
  • 1 teáskanál őrölt fahéj

  • 0,75 dl 100%-os almalé
  • 4 dkg cukor (nyírfacukor)
  • 25 dkg mascarpone
  • 1,5 dl habtejszín
  • 0,5 csomag habfixáló (elhagyható)

  • 1 dl tej
  • 1 dl Merrys fehércsoki likőr

Elkészítés:

A diót száraz serpenyőben megpirítom, majd durvára vágom. Félreteszem.

Az almás részhez az almát kisebb kockákra vágom, a vajat és a cukrot összeolvasztom, majd hozzáadom az almát, a citromlevet és a fahéjjat. Puhára párolom fedő alatt, majd fedő nélkül nagy lángon karamellizálom. Kihűtöm.

A krémhez az almalevet megmelegítem, feloldom benne a cukrot és kihűtöm. A mascarpone krémhez robotgéppel hozzákeverem az almalevet. A hideg tejszínhabot kemény habbá verem és óvatosan a mascarpone krém alá keverem.

A babapiskótákat pár másodpercre a tej és a likőr keverékébe áztatom. 

És most jöhet a rétegezés...

A kelyhek aljára a nagyobb darabokra tört babapiskóta darabokat teszem, majd  jöhet a krém, az alma, a dió, és ismét a krém.

A kehely nagyságától és ízléstől függően lehet folytatni...

Nekem megmaradt némi karamellizált alma, amit másnap tejturmix részeként hasznosítottam! Isteni finom volt, így is, úgy is!

Eredeti recept: Stahl Judit  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése