avagy Zsófa gasztroblogja

Kezdetektől olvasója vagyok a gasztroblogoknak. Mágnesként vonzanak a jól bevált receptek, a mesés ételfotók. Mindemellett imádok a konyhában sürögni-forogni, kísérletezni, vagy a jól bevált receptekkel hódítani. És vásárolni. Mert hát az alapanyagokat be kell szerezni... Volt kitől megtanulnom az alapokat, hála a nagyszüleimnek, anyukámnak, de a legtöbbet a bloggerektől tanultam. Most éreztem elérkezettnek az időt, hogy én is valami maradandót alkossak. Ha másért nem, a magam örömére... De azért remélem mások is rám találnak!



2010. szeptember 27., hétfő

Nem gasztroblog a gasztroblog recept nélkül!

Póréhagymás, csirkemájas raguval töltött petrezselymes palacsinta

A hétvégén ezt az olcsó és gyors ételt készítettem el ebédre. A recept az otthon megtalálható hozzávalók alapján kerekedett ilyenre.

Hozzávalók 2 főre:

A raguhoz
  • 50 dkg csirkemáj
  • 1 szál póréhagyma
  • 15 dkg kockázott baconszalonna
  • 1 ek dijoni mustár
  • 1 kk őrölt mustármag
  • 2 dl főzőtejszín (20%)
  • só, őrölt bors
  • olaj, vagy vaj
  • parmezán sajt

A palacsintához (4-5 db)

  • 10 dkg liszt
  • 1 dl tej
  • 1 db tojás
  • kb. 2 dl szóda
  • csokor petrezselyem
A kockázott bacont egy kevés vaj hozzáadásával megpirítottam, hozzáadtam a vékony szeletekre vágott póréhagymát és megpároltam. Jött a megmosott, felkockázott csirkemáj. Jól átpirítottam, füszereztem, majd felöntöttem a tejszínnel. Ízesítettem mustárral és reszelt parmezánnal, majd összeforraltam.

A palacsintatésztát kikevertem kézi habverővel és apróra vágott petrezselymet szórtam bele. Így sütöttem meg őket.

A palacsintákat egyenként megtöltöttem a raguval, és az oldalukat behajtva feltekertem.

Kivajaztam egy cserépedényt, belefektettem a töltött palacsintákat és 200 fokos sütőbe tálalás előtt 15 perc alatt átmelegítettem.

Volt a hűtőben egy Président Tejfölös Öntet (Fokhagymás és Zöldfűszeres), így ezzel tálaltam a palacsintákat! De ez házilag is egyszerűen elkészíthető, legközelebb én is ezt fogom tenni...

A maradék hidegen is fogyasztható, úgy is nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése