avagy Zsófa gasztroblogja

Kezdetektől olvasója vagyok a gasztroblogoknak. Mágnesként vonzanak a jól bevált receptek, a mesés ételfotók. Mindemellett imádok a konyhában sürögni-forogni, kísérletezni, vagy a jól bevált receptekkel hódítani. És vásárolni. Mert hát az alapanyagokat be kell szerezni... Volt kitől megtanulnom az alapokat, hála a nagyszüleimnek, anyukámnak, de a legtöbbet a bloggerektől tanultam. Most éreztem elérkezettnek az időt, hogy én is valami maradandót alkossak. Ha másért nem, a magam örömére... De azért remélem mások is rám találnak!



2010. december 23., csütörtök

Karácsonyi előkészületek

Boldog Karácsonyt!
A karácsonyi készülődés terv szerint halad, nagy izgalommal várom már a péntek estét! 

Miután tegnap délután a hosszú bevásárlólistán - a harmadik hipermarketben -  az utolsó tételt is kipipáltam, megkönnyebbülten indultam el hazafelé. 

Elsőként egy olyan különlegesség elkészítésének láttam neki,  amit ajándéknak szánok egy számomra fontos személynek.

Első hozzávaló: 2,5 dl tejszín. Kinyitom a hűtőt, sehol a tejszín... Na ezt az egyet elfelejtettem...  Így elindultam a közeli kisboltba, és bár némi csúszással, de azért nekiláttam a karácsonyi sütés-főzésnek.

Titkos menüvel készülök szentestére, különösen a desszert lesz nagy kihívás. De erről most többet nem írhatok! :)

Viszont sütöttem egy gyors - és publikus - sütit is tegnap  este, amit megosztok most veletek és ezzel a recepttel szeretnék minden kedves olvasómnak boldog ünnepeket kívánni!

Kakaós tekercsek rozmaringos aszalt körtével

Hozzávalók kb. 20 tekercshez:
  • 20 dkg liszt
  • 7,5 dkg nádcukor
  • 1 tojás
  • 10 dkg hideg vaj
  • 3 púpos ek keserű kakaópor
  • 1 csipet só

  • 20 dkg aszalt körte (Kalifa)
  • 0,5 dl víz
  • 2 ek méz
  • 1 nagyobb ág rozmaring
  • 2 ek frissen facsart citromlé

Elkészítése:

A tészta hozzávalóit kézzel összegyúrom, majd legalább fél órán keresztül - fóliába csomagolva - a hűtőben pihentetem. 

Ez idő alatt elkészítem a tölteléket. Az aszalt körtét kisebb darabokra vágom, a mézzel és a vízzel felteszem főni egy kis lábosba. Kevergetem, majd hozzáadom a citrom levét és apránként a rozmaring apróra vágott leveleit. Mikor a méz már karamellizálódik, a töltelék elkészült. Félreteszem hűlni, majd robotgép segítségével egészen apróra aprítom.

A tésztát kinyújtom téglalap alakúra (kb. 30x40 cm és 0,5 cm vastagság), ráhalmozom a tölteléket és szétkenem rajta egyenletesen. A hosszabbik oldalról indulva feltekerem a tésztát és kb. 1,5-2 cm-es szeleteket vágok belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezem a tekercseket és 180 fokos, előmelegített sütőben kb. 15 percig sütöm (légkeverés).

Eredeti recept: kicsi vú

4 megjegyzés: