avagy Zsófa gasztroblogja

Kezdetektől olvasója vagyok a gasztroblogoknak. Mágnesként vonzanak a jól bevált receptek, a mesés ételfotók. Mindemellett imádok a konyhában sürögni-forogni, kísérletezni, vagy a jól bevált receptekkel hódítani. És vásárolni. Mert hát az alapanyagokat be kell szerezni... Volt kitől megtanulnom az alapokat, hála a nagyszüleimnek, anyukámnak, de a legtöbbet a bloggerektől tanultam. Most éreztem elérkezettnek az időt, hogy én is valami maradandót alkossak. Ha másért nem, a magam örömére... De azért remélem mások is rám találnak!



2010. október 11., hétfő

Mini pizzás csigák

Meleg, ropogós mini csiga vendégvárónak, meccsnézéshez, vagy csak úgy...

A mini csiga leveles tésztából készül és frissen az igazi!

A paradicsomszószt készíthetjük az alábbi módon is, de használhatunk készen kapható pizza szószt, vagy paradicsompürét pizza fűszerkeverékkel megszórva.

Hozzávalók (22-24 db):
  • 250 g leveles tészta
  • 1 ek olívaolaj
  • 3 dl passzírozott paradicsom
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • bazsalikom, oregano (fűszernövény az igazi)
  • só, frissen őrölt bors
  • 10 dkg sonka
  • 15 dkg reszelt sajt (pl: pizza mozzarella)

A passzírozott paradicsomot az olívaolajjal felmelegítem. Hozzáreszelem a fokhagymát, fűszerezem és összeforralom. Ha nem szárított fűszereket használok, akkor kicsit tovább főzöm, hogy az ízek jól átjárják a paradicsomszószt. Hűlni hagyom, közben előkészítem a tésztát.

Kb. 15 x 30 cm nagyságú téglalapra nyújtom a leveles tésztát és megkenem a fűszeres szósszal. A sonkát vékony csíkokra vágom, ízlés szerinti mennyiségben a tésztára szórom. Végül egy kevés reszelt sajttal is meghintem.

A tésztát feltekerem és kb. 1-1,5 cm vastag szeleteket vágok a tekercsből.

Szilikon sütőlapra fektetem a mini csigákat, a tetejükre is szórok egy kis reszelt sajtot és 200 fokos sütőben (légkeveréssel) kb.15-20 percig sütöm.


Melegen a legfinomabb!

Eredeti recept: Doctor Pepper

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése