avagy Zsófa gasztroblogja

Kezdetektől olvasója vagyok a gasztroblogoknak. Mágnesként vonzanak a jól bevált receptek, a mesés ételfotók. Mindemellett imádok a konyhában sürögni-forogni, kísérletezni, vagy a jól bevált receptekkel hódítani. És vásárolni. Mert hát az alapanyagokat be kell szerezni... Volt kitől megtanulnom az alapokat, hála a nagyszüleimnek, anyukámnak, de a legtöbbet a bloggerektől tanultam. Most éreztem elérkezettnek az időt, hogy én is valami maradandót alkossak. Ha másért nem, a magam örömére... De azért remélem mások is rám találnak!



2010. október 5., kedd

Vacsorával várom kedvesem!

Az egyre hűvösebb őszi estéken jól esik egy tányér meleg leves. És mivel az idő ma is szomorú, hűvös és szeles, úgy döntöttem leves kell. Őszi leves, sok finom, színes zöldségből!




Zöldségkrémleves

Hozzávalók 2 személyre:
  • 25 dkg sütőtök
  • 25 dkg burgonya
  • 15 dkg sárgarépa
  • 8 dkg fehérrépa
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 szál póréhagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 0,5 liter zöldségleves/alaplé
  • 0,5 dl fehérbor vagy rosé
  • 0,5 dl főzőtejszín
  • só, frissen őrölt bors, citromos bors
  • fél citrom leve, citromhéj
  • olívaolaj
A zöldségeket megtisztítottam, hasonló méretű darabokra vágtam össze. Az olívaolajon először a hagymát, majd a többi zöldséget is átpirítottam, pároltam. Kb. 5-8 percig hagytam a zöldségeket így, folyamatosan kevergettem, hogy ne égjen le, végül aláöntöttem a bort. Fűszereztem sóval, őrölt borssal és a durvára darált citromos borssal. Felöntöttem az alaplével, lefedtem fedővel és puhára főztem. Közben dobtam egy darab citromhéjat a zöldségek közé.

Mikor puhára főttek a zöldségek, bekanalaztam az egészet a turmixgépbe és krémesre turmixoltam. Visszaöntöttem a fazékba, a tejszínnel és a citrom levével ízesítettem és összefőztem.

A leves krémes és sűrű lett, aki hígabban kedveli, alaplével lehet segíteni a dolgon!



Az eredeti recept: Lila Füge

2 megjegyzés: