avagy Zsófa gasztroblogja

Kezdetektől olvasója vagyok a gasztroblogoknak. Mágnesként vonzanak a jól bevált receptek, a mesés ételfotók. Mindemellett imádok a konyhában sürögni-forogni, kísérletezni, vagy a jól bevált receptekkel hódítani. És vásárolni. Mert hát az alapanyagokat be kell szerezni... Volt kitől megtanulnom az alapokat, hála a nagyszüleimnek, anyukámnak, de a legtöbbet a bloggerektől tanultam. Most éreztem elérkezettnek az időt, hogy én is valami maradandót alkossak. Ha másért nem, a magam örömére... De azért remélem mások is rám találnak!



2010. október 31., vasárnap

Tök az ablakban, tök a fazékban!

Sütőtökkrémleves


Ezerféleképpen elkészíthető, én most ezt a változatot próbáltam ki, és nagyon bevált.
Édes, krémes és nagyon ízletes!

Hozzávalók (4 személyre):
  • kb. 1 kg sütőtök (nekem 1,3 kg volt)
  • 1 db közepes burgonya
  • 1 db közepes hagyma
  • 1 db alma
  • 3 ek méz
  • fél narancs leve
  • 1 l zöldségalaplé
  • 1 csokor friss kakukkfű
  • 1 dl főzőtejszín (most 18%-os)
  • 5 dkg vaj
  • só, frissen őrölt bors
  • egy csipet cayenne bors
  • egy csipet frissen reszelt szerecsendió

Elsőként a sütőtököt négybe vágom, kimagozom és forró sütőben kb. 60 perc alatt puhára sütöm. Hagyom kihűlni.
A vajon üvegesre párolom a hagymát, közben hozzászórom a frissen morzsolt kakukkfűleveleket. Jöhet rá a méz, amelyet egy kicsit megkaramellizálok. Felöntöm az alaplével, hozzáadom a kockázott burgonyát, almát és fedő alatt puhára fűzöm.
Mikor elkészült, hozzáadom a sült sütőtök húsát és összeturmixolom az egészet.
Visszaöntöm a lábosba és ízesítem a narancs levével, frissen őrölt borssal, sóval, cayenne borssal és végül reszelek bele egy pici szerecsendiót.
Felöntöm a tejszínnel és kézi habverővel elkeverem.
  

Tálaláskor megszórom frissen pirított tökmaggal és tökmagolajjal díszítem.









Eredeti recept: CHILI&VANILIA

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése