avagy Zsófa gasztroblogja

Kezdetektől olvasója vagyok a gasztroblogoknak. Mágnesként vonzanak a jól bevált receptek, a mesés ételfotók. Mindemellett imádok a konyhában sürögni-forogni, kísérletezni, vagy a jól bevált receptekkel hódítani. És vásárolni. Mert hát az alapanyagokat be kell szerezni... Volt kitől megtanulnom az alapokat, hála a nagyszüleimnek, anyukámnak, de a legtöbbet a bloggerektől tanultam. Most éreztem elérkezettnek az időt, hogy én is valami maradandót alkossak. Ha másért nem, a magam örömére... De azért remélem mások is rám találnak!



2010. november 18., csütörtök

Cézár saláta, ahogy én készítem


Íme egy ízletes, villámgyors vacsora; este is fogyaszthatjuk bűntudat nélkül!


Hozzávalók 2 főre:
  • 50 dkg csirkemell
  • 2 ek olívaolaj
  • 3 ek margarin
  • 1 ek Kotányi Grill Szárnyas Fűszerkeverék
  • 10 dkg olasz salátakeverék (rukkola, bébi spenót, madárbegy)
  • 150 ml (3 tasak) Eisberg Cézár salátaöntet
  • 15 dkg füstölt sajt
  • 1 szál póréhagyma
  • 2 marék kruton (száraz kenyérkocka)
  • 2 gerezd fokhagyma


Elkészítése:

A csirkemellet kockákra vágom, meglocsolom egy evőkanál olívaolajjal és rászórom a fűszert. Jól elkeverem és berakom a hűtőbe, amíg a többi hozzávalót előkészítem.

A póréhagymát megtisztítom, felkarikázom. A sajtot kis kockákra vágom. Két evőkanál margarint felolvasztok egy kis serpenyőben, belereszelem a fokhagymát és a kenyérkockákat beledobom. Jól átforgatom és szép barnára pirítom őket. (Nekem láthatóan feketék lettek...)

Egy evőkanál margarint felolvasztok egy nagyobb serpenyőben és hozzáadom a csirkemell kockákat. Megpirítom őket, majd ha már kifehéredtek, aláöntök 1 dl vizet. Mire "elfő" a folyadék, a húsfalatok puhák és szaftosak lesznek. A végén addig pirítom, még szép piros színük nem lesz.

Végül összeállítom a salátát: a tányérra halmozom a salátaleveleket, meglocsolom egy kis öntettel, rászórom a csirkerögöket, a póréhagyma karikákat, a sajtkockákat és - nem utolsó sorban - az illatos, pirított kenyérkockákat. Egy jó adag öntettel "megkoronázom".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése