avagy Zsófa gasztroblogja

Kezdetektől olvasója vagyok a gasztroblogoknak. Mágnesként vonzanak a jól bevált receptek, a mesés ételfotók. Mindemellett imádok a konyhában sürögni-forogni, kísérletezni, vagy a jól bevált receptekkel hódítani. És vásárolni. Mert hát az alapanyagokat be kell szerezni... Volt kitől megtanulnom az alapokat, hála a nagyszüleimnek, anyukámnak, de a legtöbbet a bloggerektől tanultam. Most éreztem elérkezettnek az időt, hogy én is valami maradandót alkossak. Ha másért nem, a magam örömére... De azért remélem mások is rám találnak!



2010. november 12., péntek

Tonhalas quiche egyszerűen

Attól gyors és egyszerű, hogy leveles tésztából készül.
A tésztát elősütöm, ezalatt összedobom a tölteléket, betolom a sütőbe és már kész is! 
Hidegen, melegen is isteni!

Hozzávalók egy 30 cm-es pite formához:

  • 1 csomag leveles tészta (275 g)
  • 2 konzerv aprított tonhal (olívaolajban) (nettó 200 g)
  • l nagy csokor újhagyma vagy 1 szál póréhagyma
  • 1 csokor snidling
  • fél citrom leve
  • 2 dl főzőtejszín (22%-os)
  • 3 tojás + 1 tojás fehérje
  • 250g túró
  • 250g metélőhagymás körözött, négy hagymás körözött vegyesen (én a Nádudvari körített túrót szeretem adalékanyagok nélkül!) 
  • 150 g magozott olívabogyó
  • só, frissen őrölt bors

Elkészítés:

Előmelegítem a sütőt 200 fokra, a piteformába simítom a leveles tésztát és egy akkora sütőpapír darabot teszek a tetejére, hogy bőven lelógjon a széle.  Egy zacskó - ilyen célra fenntartott - babot öntök a sütőpapírra - ez lesz a nehezék annak érdekében, hogy a leveles tészta ne emelkedjen fel sütés közben. 10 percig elősütöm, majd a tojásfehérjét kissé felverem és egy ecset segítségével a forró tésztát bekenem vele. A tojásfehérje a meleg tésztára "rásül", így egy filmszerű réteget képez, ami megakadályozza, hogy a töltelék eláztassa az elősütött tésztánkat.

Még sül a tészta, összedobom a tölteléket. A tojást kikeverem a tejszínnel, jöhet a túró, a körözött, a citrom leve. A tonhalat szűrő segítségével lecsöpögtetem és azt is hozzáadom. Végül beledobom a karikára vágott újhagymát, vagy pórét és az apróra vágott snidlinget. Az egészet jól elkeverem egy kézi habverővel, sózom, borsozom ízlés szerint. Az olajbogyó felét apróra vágom és azt is beledobom a töltelékbe.

A tésztára öntöm a tölteléket, a tetejére szórom a maradék olívabogyót és 180 fokos sütőben 25-30 percig sütöm. Miután lejár a sütési idő, lekapcsolom a sütőt, de hagyom benne kihűlni a pitét. 


Langyosan tálalom, de hidegen talán még finomabb!
Eredeti recept: "Anya, ez isteni!..."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése