avagy Zsófa gasztroblogja

Kezdetektől olvasója vagyok a gasztroblogoknak. Mágnesként vonzanak a jól bevált receptek, a mesés ételfotók. Mindemellett imádok a konyhában sürögni-forogni, kísérletezni, vagy a jól bevált receptekkel hódítani. És vásárolni. Mert hát az alapanyagokat be kell szerezni... Volt kitől megtanulnom az alapokat, hála a nagyszüleimnek, anyukámnak, de a legtöbbet a bloggerektől tanultam. Most éreztem elérkezettnek az időt, hogy én is valami maradandót alkossak. Ha másért nem, a magam örömére... De azért remélem mások is rám találnak!



2010. november 30., kedd

Sajtkrémes tortácskák édes tejföllel

Egy fantasztikusan pikáns, nem túl édes desszert, amit este fél óra alatt összedobhatunk, és ugyan egy éjszakát várnunk kell rá, de a másnapi ízélmény mindenért kárpótol!

Hozzávalók 12 tortácskához: 
  • 15 dkg teljes kiőrlésű csokis keksz (nálam Hobbit)
  • 10 dkg margarin
  • 25 dkg natúr tejszínes krémsajt (Philadelphia, ALDI Soft Cheese)
  • 1 tojás
  • 7,5 dkg nádcukor
  • 1/2 rúd vanília
  • 1/2 citrom frissen facsart leve
  • 1,5 dl tejföl
  • 5 dkg porcukor
  • 1/2 rúd vanília
  • 2 tk frissen facsart citromlé

Elsőként elkészítem a "tésztát". A kekszet robotgéppel finomra őrlöm, majd a felolvasztott vajjal alaposan összedolgozom. Egy muffin sütőformát kibélelek 2-2 papírkosárral és egyenletesen elosztom a mélyedésekben a masszát. Az ujjaimmal szétnyomkodom a tésztát, hogy egyenletesen ellapuljon. Beteszem 10 percre a fagyasztóba, hogy megdermedjen.

Ezalatt elkészítem a tölteléket. A tojást a cukorral kikeverem, majd hozzádolgozom a sajtkrémet, a fél citrom levét és a fél rúd vanília kikapart magját.

A muffin sütőformát kiveszem a mélyhűtőből és a tölteléket arányosan elosztom a papírformákban. Maradjon azért egy kis hely a tejfölnek is... Előmelegített sütőben 150 fokon 20-25 percig sütöm. Ezalatt elkészítem az édes tejfölt.

A porcukorral és a fél vaníliarúd kikapart magjával alaposan elkeverem a tejfölt, végül hozzáadom a 2 teáskanálnyi frissen facsart citromlevet.

A tortácskákat kiveszem a sütőből, hagyom 10 percig hűlni, majd rákanalazom az édes tejfölt és visszateszem a sütőbe 8-10 percre. Ha elkészült, hagyom kihűlni, majd egy éjszakára a hűtőbe teszem.


Eredeti recept: Stahl Judit

1 megjegyzés: