avagy Zsófa gasztroblogja

Kezdetektől olvasója vagyok a gasztroblogoknak. Mágnesként vonzanak a jól bevált receptek, a mesés ételfotók. Mindemellett imádok a konyhában sürögni-forogni, kísérletezni, vagy a jól bevált receptekkel hódítani. És vásárolni. Mert hát az alapanyagokat be kell szerezni... Volt kitől megtanulnom az alapokat, hála a nagyszüleimnek, anyukámnak, de a legtöbbet a bloggerektől tanultam. Most éreztem elérkezettnek az időt, hogy én is valami maradandót alkossak. Ha másért nem, a magam örömére... De azért remélem mások is rám találnak!



2010. november 11., csütörtök

Gyömbéres birsalmás csirkerögök

Nagy nehézségek árán hozzájutottam egy szép, illatos birsalmához. 

Régóta készültem, hogy megfőzöm ezt a fogást, mert már a receptet olvasva is sejtettem, ez egy különleges és nagyon ütős kombináció! És így is lett!

Hozzávalók 2 főre:
  • 0,5 kg csirkemellfilé
  • 1 nagy birsalma
  • 1 nagy fej hagyma karikákra vágva
  • 1 citrom leve
  • 1 ek frissen reszelt gyömbér
  • kb. 5 ek méz
  • 1 tk fahéj
  • 2 ek margarin
  • 0,5 dl rose
  • só, frissen őrölt bors
  • őrölt chili {én Jamie Oliver Spicy fűszerkeverékét használtam (szecsuáni bors, chili, gyömbér, tengeri só keverék őrlőfejjel)}

Elkészítés:

Kb. 0,75 liter vizet felforralok, hozzáadom a citrom levét és 1 evőkanál mézet. 4-be vágom a birsalmát és "szőröstül-bőröstül" a vízbe dobom a szeleteket, ha túl nagyok, kisebb darabokra vágom. 12 percig főzöm, majd lezárom a gázt alatta és hagyom még pár percig a vízben állni. Legyen puha, de nem főjön szét!

Közben elkészítem a csirkét. A húst kockákra vágom, a hagymát megtisztítom, felkarikázom. Egy evőkanál margarint felolvasztok  egy serpenyőben és a hagymakarikákat beledobom. A fahéjat és a reszelt gyömbér 3/4-ét hozzáadom, átforgatom. Jöhetnek a csirkefalatok. Miután megpirultak, öntök alá egy kis rose bort, hogy párolódjanak. Sózom, borsozom és egy kevés őrölt chilit adok hozzá. Ha megpuhult a csirke, 2 evőkanál mézet csorgatok még hozzá és összeforgatom a csirkefalatokkal egészen addig, még a méz nem karamellizálódik és szép pirosra nem pirulnak a falatok. Félrehúzom.

A puha birsalmát akkora kockákra vágom, mint a csirkefalatok. Egy serpenyőben fél evőkanál margarint felolvasztok és  2 evőkanál mézet adok hozzá. Beledobom a birsalmakockákat és 5-6 percig főzöm. Visszateszem a tűzre a csirkés-hagymás ragut és hozzáöntöm a birsalmakockákat. Végül beledobom a maradék reszelt gyömbért, jól átforgatom és ha szükséges még ízesítem egy kis sóval, borssal.


Pikáns, kissé csípős, ugyanakkor édes-mézes finomság!

Gyors rizs volt a köret hozzá, a kedvencem a Riso Scotti hosszú szemű, előfőzött rizs.

Eredeti recept: Chili&Vanilia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése