avagy Zsófa gasztroblogja

Kezdetektől olvasója vagyok a gasztroblogoknak. Mágnesként vonzanak a jól bevált receptek, a mesés ételfotók. Mindemellett imádok a konyhában sürögni-forogni, kísérletezni, vagy a jól bevált receptekkel hódítani. És vásárolni. Mert hát az alapanyagokat be kell szerezni... Volt kitől megtanulnom az alapokat, hála a nagyszüleimnek, anyukámnak, de a legtöbbet a bloggerektől tanultam. Most éreztem elérkezettnek az időt, hogy én is valami maradandót alkossak. Ha másért nem, a magam örömére... De azért remélem mások is rám találnak!



2010. november 8., hétfő

Reform máglyarakás 38. VKF!

A 38. VKF! (Vigyázz, kész, főzz!) pályázati kiírása alapján reform ételekkel lehet nevezni erre a virtuális játékra.

Íme az én első receptem, egy reform máglyarakás:

Hozzávalók egy 20 cm-es kapcsos tortaformához:


  • 2 db teljes kiőrlésű 1/2 bagett(SPAR)
  • 2 db nagy vagy 3 db kisebb alma
  • 5 dkg + 2,5 dkg margarin (SPAR Vital Margarin repceolajjal)
  • 2,5 dl szójatej
  • 1 tojás + 1 tojás fehérje
  • 5 dkg méz + 1 ek méz
  • 3 ek Alnatura bio sárgabarack lekvár (nádcukorral készült) (DM)
  • 1 tk őrölt fahéj
  • 2 ek darált dió
  • 0,5 ek nádcukor
  • 1 rúd vanília
  • 1 ek citromlé

Elkészítés:

Az almákat meghámozom, magházukat eltávolítom és vékony szeletekre vágom. A citromlével meglocsolom, majd egy serpenyőben 2,5 dkg margarint felolvasztok és beledobom az almaszeleteket. A fahéjjal ízesítem, alaposan átforgatom. 0,5 dl vizet aláöntök, megpárolom az almát, mikor már puhák a szeletek, 1 ek mézet rácsorgatok és ezzel is összeforgatom. Félreteszem.

A szójatejet felmelegítem a vaníliarúdból kikapart magocskákkal. A tojás sárgáját kikeverem 5 dkg margarinnal és 5 dkg mézzel. A meleg szójatejhez adom a keveréket és kézi habverővel jól összedolgozom. A bagetteket 1 cm-es szeletekre vágom és a meleg szójatejes keverékkel meglocsolom, jól átforgatom, hogy mindenhol magába szívhassa a folyadékot.

A kapcsos tortaformát sütőpapírral kibélelem és az alját kirakom a bagettszeletek felével. Ha nem szívta magába az összes szójatejet, akkor a maradék folyadékot a bagettszeletekre locsolom. Egyenletesen ráterítem a párolt almaszeleteket. A darált diót összekeverem a nádcukorral és az almaszeletek tetejére szórom. A maradék bagettszeletekkel beborítom az almaszeleteket és 2 ek sárgabaracklekvárt egyenletesen  eloszlatok a tetején. Előmelegített sütőben (légkeverés) 200 fokon 25-30 percig sütöm. 

Időközben 2 tojásfehérjét kemény habbá verek, a végén hozzákeverek 1 ek sárgabaracklekvárt is. A habot a "torta" tetejére halmozom és 150 fokos sütőben 15 perc alatt készre sütöm.

Egészséges, laktató és finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése